فاقرءوا ما تیسر من القرآن

رئیس جمهور گوش شنوای دغدغه‌های جامعه قرآنی باشد

حبیب‌الله عزیزی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت قم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید رئیسی و بیان ویژگی‌های رئیس جمهور مورد پسند جامعه قرآنی، اظهار کرد: بر اساس اصل ۱۱۵ قانون اساسی ایران رئیس جمهور باید از رجال مذهبی و سیاسی کشور باشد. به عبارت دیگر انتظار می‌رود رئیس جمهور ایران اسلامی مدبرانه، مجری احکام قرآن باشد و با رفتار و اخلاق قرآنی جلوه کند.

وی افزود: بنابر آیه ۲۵ سوره حدید که می‌فرماید:«لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَيِّنَاتِ وَأَنْزَلْنَا مَعَهُمُ الْكِتَابَ وَالْمِيزَانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ؛ همانا ما پیمبران خود را با ادله و معجزات فرستادیم و با ایشان کتاب و میزان عدل نازل کردیم تا مردم به راستی و عدالت گرایند.» یک رئیس جمهور و منتخب مردم باید با صدای رسا اعلام کند که آمده‌ام با تمام وجود در خط انبیا اقامه قسط و عدل کنم.

عزیزی ضمن بیان کرد: رئیس جمهور منتخب باید در مقابل دشمنان اسلام و قرآن و مملکت سردمدار سپاه «أَشِدّاءُ عَلَى الكُفّارِ« و در مقابل مردم و محرومان دست مهربان «رُحَماءُ بَينَهُم» باشد.

رئیس جمهور بر اساس آموزه‌های قرآن اعلام مواضع کند
وی گفت: رئیس جمهور به‌عنوان رجل مذهبی و سیاسی، باید بر اساس آموزه‌های قرآنی و سیره معصومین(ع)، اعلام مواضع کند و در مقابل تحریف آیه قرآن ولو از جانب کارشناس همراه خود واکنش نشان دهد. قرآن کریم در آیه ۷۰ سوره احزاب می‌فرماید: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَقُولُوا قَوْلًا سَدِيدًا، ای اهل ایمان از خدا پروا کنید، دقت کنید و سخن درست و استوار بگویید.»

عزیزی بیان کرد: فردی که می‌خواهد در منصب ریاست جمهوری باشد، باید خادم و دلسوز همه ملت باشد، همانطور که در آیه ۸ و ۹ سوره مبارکه انسان می‌فرماید: «و هم بر دوستی او (یعنی خدا) به فقیر و طفل یتیم و اسیر طعام می‌دهند.(و گویند) ما فقط برای رضای خدا به شما طعام می‌دهیم و از شما هیچ پاداش و سپاسی هم نمی‌طلبیم.»

وی با اشاره به زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهید جمهور، گفت: او باید با عزمی راسخ میان مردم یاد شهید جمهور و شهید خدمت را در اذهان زنده کند و بگوید که آمده‌ام تا به پیروی از مولایمان امیرالمؤمنین(ع) خط خدمت به محرومان را دنبال کنم و دست نوازشگر داشته باشم.

رفتار رئیس جمهور یادآور آموزه‌های قرآنی باشد
عزیزی افزود: انتظار می‌رود که رئیس جمهور، الگوی ارزنده‌ای باشد و رفتار او یادآور آموزه‌های قرآنی و سیره معصومین(ع) باشد. رئیس جمهور باید در مذاکرات مجامع بین‌المللی ضمن گفتمان هوشمندانه بر اساس آموزه‌های قرآنی با دشمن ارتباط دوستانه برقرار نکند.

وی گفت: رئیس جمهور منتخب باید زمینه‌ساز رونق بخشیدن به فعالیت‌های قرآنی در سطح ملی و بین‌المللی باشد و حداقل سالی یکبار دغدغه‌ها و نگرانی‌های جامعه‌های قرآنی را بشنود و موانع فعالیت‌های قرآنی را مرتفع کند و جنب و جوش مجامع قرآنی را رونق ببخشد. رئیس جمهور باید به عنوان یک شخصیت قرآنی، تعاملات ارزشمندی را با قرآنیان کشور داشته باشد و از این طریق مشعل آیات قرآن را در میان مردم پر فروغ نگه دارد.

عزیزی در پایان یاد آورد شد: همه ما منتظر ظهور مصلح جهانی، حضرت بقیه‌الله‌الاعظم هستیم و می‌دانیم کسی که در انتظار مصلح به سر می‌برد، خود باید صالح باشد. از رئیس جمهور منتظر، انتظار می‌رود بر اساس اندیشه‌های آینده پژوهی با کمک نخبگان علمی و جوانان ژرف‌اندیش زمینه‌ساز حکومت جهانی امام عصر(عج) باشد.

گفت‌وگو از هانیه محمدنژاد

برای برقراری ارتباط می توانید از فرم تماس، در منوی سایت، استفاده کنید.
اطلاعات بیشتر از طریق ایمیل با شما در میان گذاشته می شود.

سایتهای مرتبط